Warzone 2100 jest to gra RTS (6 grudnia 2004 – zmieniono licencję gry na GPL), w której naszym celem jest odbudowa świata, po tym jak grupa świrów niemal całkowicie go zniszczyła. Wprawdzie fabuła nie ma raczej możliwości przyciągnięcia nikogo nowego, to jednak tryby gry (kampania, gra sieciowa i misje dla pojedynczego gracza) oraz zaawansowane drzewo technologiczne (ok. 400 technologii pozwalających na budowę unikalnych jednostek) jest w stanie przykuć do monitora wszystkich zwolenników „dobrych i sprawdzonych” gier RTS.
Trzydziestego pierwszego maja świat zadrżał w posadach, nie było to za sprawą kolejnej wojny nuklearnej, tym razem powód był zupełnie inny. Po ponad roku wielkiego oczekiwania, światło dzienne ujrzała, opatrzona numerkiem 2.2, kolejna wersja gry Warzone2100.
Nowe wydanie gry przyniosło wiele zmian, największą jednak (chyba najbardziej radującą osoby, które wspominają tę grę z dawnych lat) wydaje się być udostępnienie oryginalnych animacji filmowych (FMV).
Do innych, wartych odnotowania zmian, zaliczyć możemy:
– zmiana oznaczeń portów (9990 dla serwera głównego oraz 2100 dla gier lokalnych),
– możliwość dodania hasła do gry sieciowej,
– rozszerzenie zapisu stany gry do 36 slotów,
– usprawnienie polskiego tłumaczenia.
Poprawiono także wiele błędów, które wyjątkowo doskwierały graczom.
Na nową wersję przyszło nam czekać ponad rok. Tak długim czasem oczekiwania nie mogą pochwalić się nawet piwosze lubujący się w Dębowym Mocnym, które wcale nie jest tak długo „warzone” jak to się ludziom wydaje.
Dodaj komentarz