Na wypuszczenie własnej aplikacji mobilnej jeszcze kilka lat temu decydowały się wyłącznie firmy, które dysponowały dużym budżetem, miały ciekawy pomysł lub doświadczenie w takich projektach, a najlepiej spełniały wszystkie powyższe wymogi. Obecnie jednak projektowanie aplikacji na urządzenia mobilne stało się bardzo popularne, co z kolei pociągnęło za sobą obniżenie kosztów przygotowywania takich aplikacji i sprawiło, że nawet początkujący programista może spróbować szczęścia i udostępnić światu napisaną przez siebie aplikację. Co prawda w zdecydowanej większości przypadków nie będzie się to wiązało z żadnymi większymi sukcesami, ale zawsze warto próbować.
Planując projektowanie aplikacji na androida – i to niezależnie od tego czy chce się zrobić projekt we własnym zakresie, czy też współpracować z doświadczonymi projektantami – warto pomyśleć o założeniach, dzięki którym uda się zaoszczędzić wiele czasu, który w innym przypadku trzeba by poświęcić na niezbędne testy. W końcu wypuszczenie niedopracowanej aplikacji mija się z celem, gdyż niezadowoleni użytkownicy szybko wystawiliby stosowne komentarze, które zniechęciłyby innych do wypróbowania jej we własnym zakresie.
Niezbędne założenia związane z rozdzielczością
Różnorodność urządzeń mobilnych – w końcu nawet projektowanie aplikacji na ios wymaga uwzględnienia kilku różnych modeli telefonów, które różnią się m.in. przekątną wyświetlacza, a co dopiero mówić o urządzeniach działających pod kontrolą systemu Android, których jest tyle, że nawet trudno je obecnie zliczyć – wymusza na projektantach przyjęcie założeń, które przyśpieszają proces projektowania oraz w razie pojawienia się późniejszych ewentualnych wątpliwości ułatwiają szybkie określenie kierunku, w jakim powinna podążać przygotowywana aplikacja. Założenia, o których warto pomyśleć przed rozpoczęciem prac nad aplikacją prezentują się następująco:
– Projektowanie nie powinno być wykonywane z myślą o typie urządzenia, ale o jego możliwościach (inaczej z aplikacji będą korzystali użytkownicy telefonów, a inaczej osoby posiadające nowoczesny telewizor z systemem Android).
– Zarówno system iOS jak i Android mają swoje własne jednostki, które są niezależne od rozdzielczości danego urządzenia. W przypadku urządzeń z jabłuszkiem jest to “pt”, natomiast jeżeli chodzi o urządzenia z Androidem to takimi jednostkami są mdpi i hdpi xhdpi.
– Projektowanie powinno być oderwane od wartości określających przekątne ekranu i piksele, ale aby to było możliwe a efekt końcowy był zgodny z oczekiwaniami, niezbędne jest korzystanie z grafik, które mogą być dowolnie skalowane (wektory).
Tego typu założeń można oczywiście przyjąć więcej, ale powyższe są idealnym punktem wyjścia dla wszystkich, którym marzy się projektowanie aplikacji na iphone lub inne urządzenia
Artykuł sponsorowany
Dodaj komentarz