Pierwszy etap bounty na Gallium 3D w Haiku został osiągnięty, a Alexander von Gluck aka kallisti5, otrzymał 25% zebranej sumy!
Podsumowanie:
1. Teraz używamy Mesa 7.8.2 dla wersji Haiku gcc2 i raczej się to nie zmieni( software render).
2. Dla wersji Haiku gcc4 mamy główne wydanie Mesy, aktualnie jest to wersja 8.1( software render).
3. Wszystkie niezbędne poprawki( i skrypt do zbudowania opcjonalnego pakietu) dla Mesy w Haiku znajdziemy tutaj.
4. System budowania Haiku ściąga binarny pakiet Mesy i używa go w procesie budowania.
5. Mamy teraz dwa add-ony rasteryzatora programowego, swrast z głównej linii Mesy dla gcc4 i swrast_legacy 7.8.2 dla gcc2.
Pełną listę commitów dzięki którym zakończono pierwszy etap, znajdziemy pod następującymi linkami:
1. http://cgit.haiku-os.org/haiku/log/?qt=grep&q=swrast
2. http://cgit.haiku-os.org/haiku/log/?qt=grep&q=mesa
3. http://cgit.haiku-os.org/haiku/log/?qt=grep&q=opengl
Aktualne add-ony programowych rasteryzatorów dla gcc2 i gcc4, wydają się stabilne i w pełni funkcjonalne. Wygaszacz ekranu flurry pokazuje, że pośrednie renderowanie działa tak dobrze jak GLTeapot, w którym odbywa się bezpośrednie renderowanie.
1. 0% – Aktualizacja Mesa3D/aka Gallium 3D do bieżącej wersji i praca nad poprawkami które znajdą się w Mesie 3D.
Zakończono. Zmiany związane z Haiku zostały zaakceptowane przez zespół Mesy i teraz Mesa bez problemu kompiluje się pod Haiku.
2. 0% – Dodanie Mesy 3D do systemu budowania, po wcześniejszej kompilacji OpenGL Kit.
Zakończono. System budowania pobiera OptionalBuildPackages dla Mesy i wykorzystuje pliki nagłówkowe wraz z binarnymi bibliotekami w celu, budowy OpenGL kit i add-onów w Haiku.
3. 25% – Zapewnienie, że biblioteka Mesa 3D działa na podstawie OpenGL Kit, a renderowanie programowe działa bez zarzutu. W tym momencie wrócimy do punktu wyjścia, ale z działającą nową Mesą.
Zakończono. Sterownik został „podzielony” na dwie wersje, tak by główna linia Mesy wraz z Gallium 3D nie psuły wersji Haiku gcc2h. Aplikacje GL uruchomione na obu wersjach Haiku( gcc2 i gcc4) działają z zadowalającą szybkością( na ile pozwoli renderowanie programowe).
To na razie wszystko i jeśli ktoś ma jakieś pytania, to może skontaktować się z kallisti5.
Teraz możemy przejść do najciekawszego etapu, czyli wykorzystaniu swrast jako szablonu dla pierwszego sterownika Gallium :-).
Alexander prawdopodobnie weźmie sobie mała przerwę, nim zajmie się pierwszym sterownikiem Gallium3D. Podczas tej przerwy będzie pracował nad stabilnością swrast( naprawi wszelkie błędy jakie znajdzie). Także zajmie się sterownikiem radeon_hd, bo zgłoszono kilka błędów.
Dodaj komentarz