Artykuł sponsorowany
Dobrze zaprojektowane strony internetowe pozwalają firmom nawiązywać kontakt z potencjalnymi klientami i budować relacje, jednocześnie służąc jako doskonałe platformy marketingowe. Jakie elementy umieścić na witrynie biznesowej? To pierwsze pytanie, jakie powinno się zadać przed jej utworzeniem. Poniżej wybraliśmy kilka podstawowych i najważniejszych rzeczy, które powinno umieścić się na stronie internetowej firmy, sprawdź je.
Odpowiedni system zarządzania treścią
Zarządzanie witrynami firmowymi i ich regularne aktualizowanie ma kluczowe znaczenie w obecnym świecie. Firmy bez zespołu programistów lub te, które powierzają prowadzenie strony np. działowi marketingu, potrzebują systemu, który jest intuicyjny i umożliwiający każdemu łatwe aktualizowanie informacji. System zarządzania treścią, czyli CMS, umożliwia użytkownikom edycję, zarządzanie i utrzymywanie stron, bez konieczności posiadania wiedzy technicznej. Oczywiście, poza tymi aspektami, CMS ma też ułatwiać działania marketingowe, sprzedażowe poprzez wbudowane funkcjonalności, dlatego warto zwracać uwagę na możliwości wybranego rozwiązania. Ponadto, ważne, by system był elastyczny i skalowalny, dzięki czemu będzie w stanie nadążyć za rozwojem firmy.
Łatwy do zapamiętania adres strony
Może wydawać się to banalne, jednak dobry adres internetowy potrafi wiele zdziałać. Wybierz taki, który jest łatwy do zapamiętania i zapisania w przeglądarkę, ale dalej odzwierciedla Twoją markę. Unikaj używania myślników i cyfr, bo ich dodanie komplikuje nazwę adresu. Jeśli URL ma logiczną strukturę, jest on bardziej przydatny dla użytkowników i przyniesie większe korzyści w wyszukiwarce. Podobnie jak większość elementów firmowej witryny, nazwa jest bardziej złożona niż mogłoby się to wydawać na pierwszy rzut oka, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest po prostu postawienie na prostotę i nawiązanie do marki.
Oryginalny projekt witryny
Co najbardziej przyciąga wzrok na stronie internetowej? Co sprawia, że wyrabiasz sobie opinię na stronie już w ciągu kilku sekund od wejścia? Tak, jest to wygląd i układ witryny. Potencjalnemu klientowi wystarczy dosłownie chwila, by zdecydować czy chce kontynuować przeglądanie i pozostać na stronie czy ją opuścić.
Projekt strony internetowej powinien być zgodny ze strategią budowania marki, czyli tak, by w momencie odwiedzin witryny, odbiorcy mogli natychmiast zrozumieć firmę i jej wartości. Kolejną kwestią jest zwrócenie uwagi na użyteczność strony internetowej. Upewnij się, że witryna jest przyjazna dla użytkownika i zapewnia obsługę przeglądarek. Pamiętaj też, że podczas projektowania stron nie ma żadnych ograniczeń, dlatego można eksperymentować i wprowadzać innowacje. Przy okazji projektowania stron, warto korzystać z usług profesjonalnych grafików, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem będą w stanie najlepiej przenieść potrzeby firmy na projekt.
Przyjazna dla użytkownika nawigacja
Najważniejszym elementem dobrej strony internetowej jest przyjazna dla użytkownika nawigacja. Nawet najlepsze produkty w witrynie nie zdadzą egzaminu, jeśli odwiedzający nie będą w stanie ich zlokalizować. Zawrzyj na stronie prostą i rozsądnie zorganizowaną nawigację, która będzie czytelna – po prostu. Proste rzeczy są najlepsze i najbardziej uniwersalne.
Prawidłowe wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych
Na przestrzeni ostatnich lat liczba użytkowników telefonów komórkowych przewyższyła liczbę osób korzystających z komputerów, dlatego należy zadbać o dobre wrażenia z korzystania ze strony na każdym urządzeniu z mniejszym ekranem. Jeśli witryna nie ładuje się szybko i nie wyświetla się prawidłowo, to z pewnością stracisz odwiedzających. Profesjonalna strona internetowa to taka, która dostosowana jest do wszystkich typów urządzeń, niezależnie od rozmiaru ekranu. Odpowiedni widok na tablecie, komputerze czy smartfonie jest kluczem do zatrzymania użytkownika i stworzenia pozytywnego wizerunku firmy.
Skuteczne treści na stronie
Przedstawienie użytkownikom informacji na stronie musi odbyć się za pośrednictwem przystępnej dla odbiorców formy. Przeprowadź badania rynku i zidentyfikuj takie słowa, które wykorzystywane są przez grupę docelową najczęściej do wyszukiwania określonych usług lub produktów. Dobrej jakości treści ułatwią odbiorcom zrozumienie witryny – więcej o tym, jak pisać skuteczne teksty, znajdziesz również w artykule na blogu Smartbuzz.
Nie zapomnij o tym, jak istotne są opisy do usług czy produktów, jeśli takowe na stronie planujesz umieścić. Odpowiedni i szczegółowy opis wraz z wysokiej jakości zdjęciami dostarczy potrzebnych informacji dla klientów, co zapewni firmie wiarygodność. Ważne jest także dodanie wezwania do działania, które będzie przydatne do wskazania odwiedzającym konkretnych czynności do wykonania, czyli np. pobranie pliku, zapisanie się do newslettera itd.
Dbając o powyższe elementy na stronie zapewniasz swojej marce, że każdy kto odwiedzi witrynę będzie postrzegał firmę, jako profesjonalną i godną współpracy oraz zaufania.