America Online, stary wyjadacz branży internetowej, który próbował nawet wejść do Polski, dokonał kolejnego zakupu – za 315 milionów dolarów przejął serwis Huffington Post.
AOL to jeden z głównych dostawców usług internetowych na rynku amerykańskim. Powstały w 1983 roku zyskał ogromną świadomość marki u konsumentów, że przez wielu Amerykanów stał się synonimem Internetu. Do 2009 roku America Online była własnością Time Warner, pod kontrolą którego dokonała przejęcia Bebo, ale także zwolniła 10% załogi. Po „wyjściu na swoje” kontynuuje odbudowywanie nadszarpniętej reputacji, inwestując w rozwój swoich usług, jak i dokonując kolejnych przejęć. We wrześniu zeszłego roku AOL przejęła TechCrunch, jeden z najpopularniejszych blogów na tematy technologiczne.
Tym razem AOL ogłosiło zakup serwisu niezwiązanego z technologiami – jak Engadget czy TechCrunch. Huffington Post pełni rolę internetowej gazety, koncentruje się na tematach związanych z polityką, mediami, biznesem czy rozrywką. Jest to bardzo popularny serwis w Stanach Zjednoczonych, na jego łamach głos w ważnych sprawach zabierają ludzie polityki i show-biznesu. Do tej pory pojawiły się tam opinie m.in. Baracka Obamy, Hillary Clinton, Diane Keaton czy Normana Mailera. Serwis spotykał się przez pewien czas z falą krytyki, gdyż często odwoływał się jedynie do artykułów zaczytanych gdzie indziej, a nie tworzył unikalnej treści. Ostatnimi czasy pod tym względem nastąpiła spora zmiana spowodowana zatrudnieniem doświadczonych dziennikarzy z mediów mainstreamowych.
Huffington Post został założony jako platforma do zamieszczania prywatnych opinii i komentarzy do aktualnych wydarzeń, dopiero z czasem rozwinęła się w popularny dziennik. Twórcami tego serwisu są dziennikarka i felietonistka Arianna Huffington oraz biznesmen Kenneth Lerer. Współzałożycielka skomentowała przejęcie mówiąc, iż dzięki zasięgowi AOL jej serwis będzie mógł rozwinąć skrzydła. Według dziennikarki America Online posiada odpowiednie zasoby ludzkie, programowe oraz sprzętowe, dzięki czemu będzie można zaobserwować rozwój Huffington Post.
Przejęcie serwisu zostało przez AOL ogłoszone w niedzielę. Kwota 315 milionów dolarów zostanie przekazana zarówno w gotówce jak i poprzez zakup akcji giełdowych. Tim Armstrong, prezes AOL, informuje prasę, iż ruch ten ma za zadanie odbudować markę America Online, zwiększyć zasięg firmy zarówno pod względem liczby klientów – użytkowników, jak i miejsca zbytu reklam. Armstrong stwierdził także, iż wierzy w wartość treści w Internecie.
Huffington Post osiągał do tej pory czytelność na poziomie 25 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie.
Dodaj komentarz