Pojawiało się wydanie alfa 1 popularnego otwartego programu do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych, szerzej znanego jako Blender. Nowa wersja przynosi wiele poprawek błędów oraz kilka nowości.
Główne nowości w nowej alfie to między innymi:
- odświeżony interfejs aplikacji;
- możliwość dostosowania skrótów klawiaturowych do własnych potrzeb;
- debiut wersji 64 bitowej na platformie MacOS X;
- zmiany w wielu narzędziach;
- nowy silnik symulacji dymu;
- ulepszony system symulacji cząsteczek;
- wstępne prace nad zarządzaniem kolorami;
- wiele optymalizacji w różnych narzędziach.
Plan rozwojowy przedstawia się następująco:
- alfa 0 (pierwsze wydanie testowe);
- alfa 1 (obecne wydanie);
- beta 2 (wstępne ukończenie prac nad interfejsem);
- beta 3 (prace nad modelowaniem);
- beta 4 (prace nad renderowaniem);
- wersja stabilna, 2.6.
Prace nad nową odsłoną Blendera trwają od 2007, natomiast wydanie wersji stabilnej (2.6) planowane jest na połowę roku 2010. Nie wszystkie funkcje dostępne w poprzednich wersjach są dostępne, a część została zaimplementowana w inny sposób. Niektóre natomiast mogą być jeszcze niedokończone.
Dodaj komentarz