Boss – samochód z Ubuntu

Podczas trwających w Las Vegas od 7-10 stycznia targów CES 2008 zostali zaprezentowani finaliści konkursu DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) Urban Challenge.

Jednym z uczestników był Boss, pojazd wyposażony w Ubuntu 6.06 jako platformę dla swojego oprogramowania. Pojazd zajął pierwsze miejsce w 2007 roku.

W konkursie DARPA pojazdy muszą nawigować, parkować i poruszać się w ruchu ulicznym z zachowaniem wszystkich przepisów drogowych na trasie do 100 km

Urban Challenge ma na celu stworzenie autonomicznego pojazdu, który zastąpi żołnierzy na polach bitew.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

9 odpowiedzi na „Boss – samochód z Ubuntu”
  1. Awatar pilot1123
    pilot1123

    Ubbuntu nadaje się do pracy jako system czasu rzeczywistego?

    1. Awatar michuk
      michuk

      Zapewne po założeniu łatek Real Time Linux tak, jak każda dystrybucja.

  2. Awatar Michal
    Michal

    Nie wiem po co w tytule wyszczegolniono nazwe dystrybucji, wazne jest to ze pracuje pod linuxem. Dystrybujca rownie dobrze mogloby byc gentoo lub arch.

    1. Awatar zyga
      zyga

      ale jest ubuntu

      1. Awatar Michal
        Michal

        Popatrz a koloru samochodu nie podali w tytule ani w artykule a to rownie istotna informacja dla fanów koloru czerwonego

  3. Awatar barteq
    barteq

    Czemu taka informacja przedostała się dopiero teraz? Konkurs był jakiś czas temu i teraz jestem w szoku, że zwycięski wóz chodził (lub też jeździł) pod kontrolą linuksa…

    1. Awatar szmergiell
      szmergiell

      Dopiero teraz, bo został zaprezentowany na CES. A z tego co zauważyłem, to na punkcie CES ludzie oszaleli 🙂

  4. Awatar Paweł
    Paweł

    Niech ktoś mnie oświeci – toto samo jeździ?

  5. Awatar Paweł
    Paweł

    Już się sam oświeciłem.
    Ciekawe jak poradziłoby sobie w "terenie", czyli np. w centrum Warszawy. Pewnie procesory popaliłyby się w wyniku olbrzymiej liczby obliczeń próbując wyznaczyć optymalną drogę między dziurami w jezdni

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *