Artykuł sponsorowany
Sprawne zarządzanie agencją nieruchomości stanowi nie lada wyzwanie. W tej branży najważniejszy jest klient a zadaniem pośrednika jest jego bezpieczne przeprowadzenie proces transakcji zakupu, wynajmu oraz sprzedaży nieruchomości. Dobra oferta stanowi klucz do sukcesu zwłaszcza, jeśli dotyczy nieruchomości trudnych, posiadających nieuregulowany stan prawny. Jak przygotować dobrą ofertę? Podpowiadamy.
Opracowanie dobrej oferty, wbrew powszechnej opinii, nie jest to takie proste – wymaga znajomości prawa, marketingu, public relations. Jak zadbać o wysoką jakość oferty i podnieść jej atrakcyjność?
Ważne pierwsze wrażenie
W sieci znajdziemy setki tysięcy ogłoszeń o zakupie, sprzedaży, wynajmie nieruchomości. Klienci zainteresowani zakupem własnego M nie mają fizycznej możliwości przeczytania ich wszystkich, dlatego wybierają najatrakcyjniejsze. To właśnie dlatego, już na etapie tworzenia oferty warto zwrócić szczególną uwagę na jego atrakcyjność. W tym celu konieczne jest ułożenie chwytliwego tytułu, dołączenie profesjonalnych zdjęć nieruchomości. Powinny być wykonane w dobrej jakości – jasne, wyraźne, pokazujące wszelkie atuty lokalu.
Kluczowe informacje
Dobra oferta powinna zawierać najważniejsze informacje dotyczące nieruchomości. Dane, które powinny znaleźć się w ogłoszeniu to: powierzchnia, piętro, lokalizacja, typ nieruchomości, liczba pomieszczeń, stan techniczny, stan sprzętów i mebli, opis najbliższej okolicy, dodatkowe udogodnienia, cena, dostępność.
Jakość – najważniejsza kwestia
Oferta musi być dopasowana do grupy docelowej a treść powinna być zrozumiała dla czytelnika. Zaleca się stosowanie akapitów oddzielających poszczególne części oferty, wypunktowań, wyróżnień, pogrubień. Co warte podkreślenia, ogłoszenie nie może być zbyt długie – optymalnie powinno liczyć około 1000 zzs. Oczywiście, powinno być wolne od błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, stylistycznych.
Rozbudowany opis oferty można stworzyć, korzystając z narzędzia optymalizującego proces customer relationship management – ESTI CRM – system crm dla biur nieruchomości, sprawdzi się idealnie.
Dystrybucja ma znaczenie
Odpowiednio opracowana oferta w branży nieruchomości to jedno, drugie to dystrybucja na portale ogłoszeniowe. Automatyczny eksport ofert pozwoli na szybkie przesłanie oferty na wszystkie niezbędne serwisy. Przy wyborze oprogramowanie CRM należy jednak zwrócić uwagę na szczegółowe zapisy w regulaminach. Niektóre firmy oferujące narzędzia dedykowane branży nieruchomości, uzależniają eksportu ofert od wybranego pakietu. Im droższy, tym liczba portali będzie większa – warto odpowiednio wcześniej zrobić rozeznanie na rynku i porównać dostępne oferty.
Zarządzanie ofertami
Eksport ofert na branżowe portale to nie wszystko. W pracy pośrednika wymagany jest również monitoring ofert. Program CRM w jednym miejscu zgromadzi najważniejsze informacje o ofertach i klientach. Dodatkowo, dzięki możliwości personalizacji interfejsu i poszczególnych widoków, z programu mogą korzystać pracownicy różnego szczebla – zarówno osoby zarządzające agencją nieruchomości, jak i pośrednicy oraz osoby odpowiedzialne za promocję biura.
Dodaj komentarz