Calatrava Capital S.A., jako jedyna w Polsce, zakupiła licencję umożliwiającą produkcję i sprzedaż na wyłączność akcesoriów zapachowych do samochodów z logo EURO 2012. W związku z ponadprzeciętnym zainteresowaniem rynku produktem, Spółka uznała umowę za istotną. Przyjęte po rozmowach z kontrahentami przez Zarząd szacunki przekraczają 19 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Pomimo wczesnej fazy rozwoju projekt już budzi olbrzymie zainteresowanie dystrybutorów. W odpowiedzi na tak ogromny popyt rozważamy rozszerzenie licencji na inne europejskie państwa. Projekt zaowocował również innymi korzyściami, mam na myśli kontakty z największymi w Polsce sieciami handlowymi oraz producentami w Chinach. Nawiązane teraz relacje mają szansę zaowocować w innych, już funkcjonujących w zamyśle, przyszłych projektach biznesowych – komentuje Paweł Narkiewicz, Prezes Zarządu Calatrava Capital S.A.
W budżecie spółki przychody ze sprzedaży z tytułu realizacji projektu zostały oszacowane na poziomie co najmniej 19 mln zł i będą budowały wynik spółki na w całym okresie realizacji projektu tj. 1,5 roku.
W dn. 12 maja GK Calatrava Capital opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2011 r. W okresie styczeń – marzec br. wypracowała 10,2 mln zysku netto przypisanego akcjonariuszom spółki dominującej przy przychodach ze sprzedaży i inwestycji w wysokości 48,1 mln zł. Wartość aktywów netto urosła o 108% r/r.
***
O Spółce:
Calatrava Capital inwestuje w projekty o ponadprzeciętnej stopie zwrotu. Zajmuje się analizą sektorową spółek, ich restrukturyzacją i ewentualnie dokapitalizowaniem, upublicznieniem lub sprzedażą. Aktualnie w portfelu posiada firmy przede wszystkim z szeroko pojętej branży informatycznej i energetyczno- paliwowej. Dobór inwestycji do portfela odbywa się w oparciu o ocenę potencjału wzrostu, nadając sektorowi, w jakim działa spółka – cel, drugorzędne znaczenie. Spółka współpracuje również z zagranicznym funduszem inwestycyjnym działającym na globalnym rynku private equity.
Dodaj komentarz