Ericsson walczy z cyfrowym wykluczeniem konsumentów

Ericsson Device Care to usługa, która umożliwia operatorom zdalną kontrolę, konfigurację i diagnostykę mobilnych urządzeń i aplikacji.

Firma Ericsson postanowiła zawalczyć z cyfrowym wykluczeniem, które zraża wielu nowych użytkowników do rynku mobilnego. W tym celu stworzono program Ericsson Device Care, pozwalający udzielać zdalnej pomocy użytkownikom w ich problemach z obsługą smartfonów. Jak zauważa Katarzyna Pąk, Dyrektor ds. public and media relations w firmie Ericsson:

Osoby niekorzystające jeszcze ze smartfonów, nie wchodzą na ten rynek z kilku przyczyn. Przede wszystkim jest to strach przed nowościami, skomplikowaniem smartfonów i trudnością z ich obsługą. Wraz z rozwojem rynku urządzeń niskiego segmentu, cena staje się coraz mniejszą barierą, ale skomplikowanie smartfonów wciąż nią jest. Ten problem rozwiązać może Ericsson Device Care.

W ramach pilotażowego programu walki z cyfrowym wykluczeniem, sprzedawcy smartfonów mogliby oferować np. godzinną konsultację specjalisty ds. obsługi urządzeń mobilnych z konsumentem. Użytkownik dowiedziałby się w jej trakcie, jak korzystać z nowo zakupionego telefonu. Dzięki Device Care konsultant mógłby podświetlać ikony i tekst na urządzeniu klienta, co znacząco ułatwiłoby zapoznanie się z możliwościami smartfona.

mwc

Wbrew pozorom takie rozwiązanie przydałoby się również bardziej doświadczonym klientom. Przeskakując ze znanego systemu na ten zupełnie nowy, albo – w przypadku Androida – zmieniając środowisko graficzne na zupełnie odmienne niż te, z którego korzystaliśmy dotychczas, często nie potrafimy zlokalizować wszystkich funkcji urządzenia.

Ericsson Device Care ma także wspomóc centra wsparcia oraz linie call center, przejmując od nich problemy dotyczące obsługi telefonów. Device Care obniża także koszty operacyjne operatorów poprzez zmniejszenie liczby zwracanych urządzeń, pozwalałatwiej sprawdzić, co dokładnie widzi użytkownik, wzmacnia relację operatora z konsumentem i dostarcza nowego narzędzia do pogłębionej analizy biznesowej.

Usługa proponowana przez Ericssona na pewno nie rozwiąże wszystkich problemów związanych z cyfrowym wykluczeniem, ale jeśli podobne programy wsparcia będą oferowane przez operatorów w standardzie, zyskają na tym wszyscy: zarówno producenci smartfonów, jak i osoby, które stroniły od nich tylko dlatego, że nikt nie wytłumaczył im, jak funkcjonują urządzenia mobilne.

Informacja prasowa

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *