Asystentka głosowa Siri była promowana jako zmyślna usługa, która ułatwi wykonywanie codziennych czynności. Teraz ma sprawdzić się w biznesie.
Apple na początku roku podjęło rozmowy z Hewlett-Packard nad stworzeniem asystenta głosowego bazującego na Siri, który byłby skierowany przede wszystkim do klienta biznesowego, a nie odbiorcy indywidualnego. Konsultacje wstrzymano, gdy Apple rozpoczęło współpracę z IBM-em.
Jak przekazał The Information, firmy spotkały się, aby omówić projekt ‘Enterprise Siri”. HP chciałby stworzyć usługę, które analizowałyby bardzo specyficzne, korporacyjne informacje takie jak dane finansowe, wykaz urządzeń działających w ramach sieci, etc. Jednocześnie HP prowadziło rozmowy z Google, by podobne rozwiązanie wprowadzić w ramach Androida.
Oczywiście w przypadku Androida nie byłoby mowy o Siri, lecz o biznesowej wersji Google Now, która przekazywałaby klientom nie tylko informacje o pogodzie czy korkach ale także integrowałaby się z firmową bazą danych. Na razie Google nie oferuje takiej usługi, ale HP ma już doświadczenie w prowadzeniu programów wspierających rozwój technologii dla biznesu.
Apple, mimo iż ze współpracy z HP najprawdopodobniej nic nie wyjdzie, nie odpuszcza rynku biznesowego. IBM jest silnym partnerem, który pomoże opracować i wdrożyć nowe rozwiązania technologiczne do kolejnych wersji iOS-a. Firma ma doświadczenie w analizowaniu big data, stworzyła przeszło 100 aplikacji skierowanych do klientów biznesowych.
W tej chwili Apple ma o co walczyć: około 98% największych firm z listy Fortune 500 oraz 92% z listy Global 500 wykorzystuje do pracy urządzenia z Cupertino. Szanse na zwiększenie ekspansji na tym rynku maleją z dnia na dzień, jeśli zatem Google i HP uda się stworzyć konkurencyjne rozwiązania, lepiej sprawdzające się w biznesie niż iPhone czy iPad, Apple może wpaść w nie lada tarapaty.
Dodaj komentarz