Artykuł partnera
Według badania Think Jar pozyskanie nowego klienta jest 6 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego. Dowiedziono również, że prawdopodobieństwo sprzedaży do aktualnego klienta jest kilkanaście razy wyższe niż do nowego. Oznacza to, że kluczem do uzyskania stabilności jest utrzymanie obecnych klientów. Jak tego dokonać?
Profesjonalne zarządzanie relacjami
Im większa jest firma, tym trudniejsze staje się zarządzanie relacjami z klientami. Lista adresów mailowych, numerów telefonicznych, preferencji czy zwyczajów zakupowych to nie wszystko. Należy jeszcze skutecznie korzystać z tych zasobów. Systemy CRM dla firm dzisiaj stają się niezbędne. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie uporządkować wszelkie działania służące budowaniu relacji z klientami. Niezależnie od branży ułatwiają one podpisanie umów na świadczenie usług czy zidentyfikowanie aktualnych potrzeb klienta.
Programy lojalnościowe i promocje
Każdy klient jest zadowolony, gdy zyskuje pewną wartość dodaną. Programy lojalnościowe to doskonała okazja, aby skorzystać z tego mechanizmu. Dzięki nim, pierwsza transakcja i wynikający z niej bonus lub obietnica, stają się przyczynkiem do kolejnych. Obecnie klienci są przyzwyczajeni do takich rozwiązań, dlatego warto pójść jeszcze krok dalej. Chodzi o zindywidualizowaną promocję lub możliwość wyboru. Klasycznym przykładem są sieci pizzerii, w których cena wyjściowa jest stosunkowo wysoka, jednak niemal każda z promocji obniża ją o kilkadziesiąt procent.
Przyznać się do błędu
Wracając do relacji z klientami, każde przedsiębiorstwo musi być gotowe na wystąpienie kryzysu. Dostawcy usług telekomunikacyjnych nie unikną awarii, firmy gastronomiczne mogą spóźnić się z dostawą. Zdarzają się mniejsze uchybienia, które jednak mocno denerwują klientów. Czy to porażka przedsiębiorstwa? Niekoniecznie! Przemyślana strategia sprawia, że każdy kryzys można przekuć w szansę i ją wykorzystać. Rekompensata w postaci rabatu prawdopodobnie zadowoli klienta i trwale zwiąże go z firmą. Zadowolony klient poleci produkt lub usługę znajomym, a przecież to pozyskanie nowych konsumentów jest najtrudniejsze.
Więcej o systemach CRM przeczytasz na craftware.pl
Dodaj komentarz