Artykuł partnera
W handlu online chodzi o to samo, o co w każdej sprzedaży – aby zdobyć jak najwięcej klientów, co przełoży się na lepsze finansowe wyniki. W przypadku internetu z roku na rok staje się to coraz trudniejsze, ponieważ konkurencja się powiększa, głównie z tego powodu, że stworzenie własnego sklepu jest dość łatwe i nie pociąga za sobą tak dużych kosztów, jak w tradycyjnym handlu. Żeby wygrać z konkurencją, trzeba wiedzieć, jak zwiększyć sprzedaż w internecie. Podpowiadamy!
Treść jest kluczowa – niezmiennie
Mówi się, że “content is the king” i nie w tym twierdzeniu ani grama przesady. Musisz zatroszczyć się o to, by klienci mieli dostęp do wartościowych artykułów, poradników i opisów. Tym dość prostym sposobem możesz szybko i na długi czas zbudować przewagę konkurencyjną. Oczywiście, trzeba zachować regularność, na przykład prowadząc bloga nie wrzucać tekstu raz na jakiś czas (lub hurtowo), lecz co kilka dni, w miarę możliwości w równych odstępach czasu. Teksty powinny być pomocne, odpowiadać na najważniejsze pytania, rozwiewać wątpliwości. Docenią to nie tylko użytkownicy, ale i roboty Google, które premiują tak wartościowe strony.
Klienci lubią “coś” dostać
W sprzedaży stacjonarnej sprzedawcy czasem decydują się na dawanie gratisów przy zakupie, co cieszy się sporym powodzeniem klientów. Prowadząc sklep online, też możesz wykorzystać ten sposób, by zachęcić klientów do tego, by po raz kolejny zamówili w naszym sklepie produkty, a także polecili nas swoim znajomym. Jak to zrobić? Po prostu dodajmy upominek do zamówienia.
Darmowy zwrot – opłacalny bardziej niż się wydaje
Dobrą opcją na zwiększenie sprzedaży jest też umożliwienie darmowego zwrotu. Mimo że w tej danej sytuacji nie zarobimy, bo klient odda to, co kupił, to możemy być pewni, iż wróci do nas w przyszłości. Będzie pamiętał, jak został dobrze potraktowany i doceni to podczas kolejnych zakupów.
Przedstawmy się!
Zakładka “O nas” traktowana jest przez większość sprzedawców po macoszemu, jako coś, co klienci i tak nie czytają. To błąd! Zwracają na nią uwagę, a za sprawą tych kilku zdań można wzbudzić u nich sympatię i przekonać do siebie. Oczywiście, musi być to dobrze napisane i zawierać w sobie jakąś obietnicę, na przykład dotyczącą produktu i tego, co dzięki niemu możemy zyskać. Nieprzypadkowo takie zadanie zlecane jest często copywriterom, którzy wiedzą, jak ubrać w słowa każdy tekst.
Jak zwiększyć sprzedaż w internecie? Tych kilka porad pomoże Ci to osiągnąć, zwielokrotniając zyski i zostawiając konkurencję daleko w tyle!
Dodaj komentarz