Artykuł sponsorowany
Przeglądając strony kategorii w sklepach internetowych naprawdę rzadko możemy natknąć się na nich na tekstowy opis. Taki stan rzeczy ma zapewne wiele przyczyn.
Często jest to wynik przemyślanej strategii, ale jeszcze częściej zwykłego lenistwa. Poniżej postaram się przedstawić największe plusy i minusy związane z posiadaniem opisu na stornie kategorii sklepu internetowego.
Minusy
– Opis zajmuje dodatkowe miejsce, przez co może utrudnić ekspozycje produktów, zwłaszcza przy małych rozdzielczościach. Dobrym rozwiązaniem może być chowanie części tekstu pod przyciskiem „czytaj dalej” jak np. na stronie programów Norton w projektowanym przeze mnie sklepie.
– Zbyt wyeksponowany opis może odciągać uwagę od listy produktów, pamiętaj ze opis ma tylko wpierać sprzedaż, a nie stać się centralnym punktem strony.
– Trzeba poświęcić sporo czasu na przygotowanie opisów dla całego sklepu. Może być to problemem zwłaszcza w przypadku rozbudowanych stron, na które trzeba będzie przygotować setki lub tysiące dodatkowych tekstów.
Plusy
– Opis może stanowić ciekawe uzupełnienie informacji, działanie będzie wyjątkowo skuteczne w przypadku słabo zorientowanych użytkowników. Przeanalizuj więc swoją grupę docelową i sprawdź, czy to rozwiązanie dla ciebie
– Tekstowy opis na stronie kategorii stanowi bardzo ważny element optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Wyszukiwarki bardzo cenią sobie dodatkowe, unikalne i wartościowe treści. Obecnie niewiele sklepów stosuje opisy na swoich stronach kategorii, wiec ich wprowadzenie może stanowić sporą przewagę nad konkurencją
To, czy warto wdrożyć na naszej stronie opis kategorii zależne jest od wielu czynników. Przed podjęciem decyzji musimy dokładnie przeanalizować naszą grupę docelową, możliwości zespołu i strategię pozyskiwania ruchu. Dopiero po przeprowadzeniu takiej analizy będziemy w stanie dokonać właściwego wyboru.
Dodaj komentarz