Najgorętszy okres zakupowy w roku z powodzeniem można uznać za otwarty. Początek grudnia to tradycyjnie już kumulacja zakupowych okazji. Najbliższe kilka tygodni to czas wzmożonych zakupów, zarówno tych tradycyjnych jak i online. Ponieważ z roku na rok coraz więcej osób rezygnuje z długich kolejek w centrach handlowych i decyduje się na zakupy przez internet – również dla e-sprzedawców jest to pełen wyzwań okres.
W artykule podpowiadamy jak wykorzystać przedświąteczny szał zakupowy i przy pomocy kampanii AdWords maksymalnie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
1. Zamień odwiedziny na zakupy – kampanie remarketingowe
Z pewnością zauważyłeś wzmożony ruch na stronie swojego sklepu i zastanawiasz się jak sprawić by odwiedzający stali się kupującymi. Wystarczy zastosować remarketing dynamiczny – narzędzie, dzięki któremu będziesz mógł „śledzić” niedoszłych klientów, przypominając im dokładnie o tych produktach, które wcześniej oglądali. Zwiększasz tym szansę, że przypomną sobie o Twojej ofercie i wrócą by ostatecznie sfinalizować zakupy.
2. Kampanie produktowe – dla klientów, którzy wiedzą czego szukają
Narzędzie to pozwoli Ci wypromować konkretne produkty z Twojej oferty. Prezentowane w formie zdjęć, z ceną i niezbędnymi informacjami dodatkowymi jest specjalnie dedykowane sklepom internetowym, pozwalając na skuteczne podniesienie ich sprzedaży.
3. Tekstowe kampanie AdWords do ogólnej promocji sklepu
Dobrze przygotowana kampania tekstowa w wyszukiwarce pozwoli na przyciągnięcie do sklepu klientów, którzy jeszcze nie wiedzą czego dokładnie szukają i zależy im na informacjach ogólnych. Kluczowa będzie odpowiednio skonstruowana treść przekazu reklamowego, podkreślająca cechę wyróżniającą Twój sklep na tle konkurencji.
4. Reklama w Gmailu – bądź o krok przed konkurencją
Jeśli nie chcesz żeby inni sprzedawcy sprzątnęli Ci klientów sprzed nosa, musisz być o krok przed nimi. W tym celu wykorzystaj jedno z najnowszych narzędzi od Google jakim jest reklama na kontach Gmail. Dzięki niej będziesz mógł dotrzeć do osób, którzy poszukując danych produktów prowadzą korespondencję, chociażby z Twoją konkurencją używając określonych słów kluczowych. Wysyłając im reklamę na ich skrzynkę mailową możesz poinformować ich, że masz ciekawszą, tańszą ofertę.
Możliwości jak widać jest naprawdę sporo, a czasu niewiele. Jeśli nie wiesz jak samemu się za to zabrać możesz poszukać pomocy u profesjonalnej agencji sem, która zaplanuje i przeprowadzi dla Twojego sklepu skuteczną kampanię reklamową, pozwalając Ci maksymalnie wykorzystać sprzyjający trend zakupowy.
Dodaj komentarz