Valve Corporation wydała dziś zapowiadanego od dawna klienta Steam dla Mac OS X. Przy okazji, oficjalnie potwierdziła, że planuje w najbliższym czasie wydać zarówno Source engine jak i klienta Steam dla Linuksa. To prawdopodobnie najważniejsze wydarzenie w historii dla linuksowych graczy.
Steam to platforma cyfrowej dystrybucji gier komputerowych, z własnym systemem DRM, silnikiem aktualizacji oraz trybem multiplayer. Obecnie udostępnia 1100 tytułów i przyciąga 25 milionów aktywnych graczy, kontrolując tym samym ok 70% rynku online. Gry przez Steam dystrybuują zarówno mali producenci (jak twórcy gry World of Goo) jak i wielcy gracze typu Electronic Arts, Ubisoft czy id Software.
Source to silnik gier 3D stworzony przez tę samą firmę w 2004 roku na potrzeby gry Half-Life 2. Zasila on również wiele innych tytułów jak Counter-Strike: Source, Garry’s Mod czy Zeno Clash. Do silnika w następnych latach były dodawane kolejne usprawnienia takie jak np. HDR.
Można się spodziewać, że w związku z pojawieniem się dwóch najważniejszych produktów Valve dla Linuksa, kolejne gry, które powstaną na silniku Source i będą dystrybuowane przez Steam będą dostępne na wszystkie wspierane platformy czyli Windows, Mac i Linux. Jedną z pierwszych takich gier ma być Portal II.
Planowane jest też wydanie istniejących już gier jak Half-Life 2, Counter-Strike: Source czy Team Fortress 2 w Steam dla Linuksa i Maka.
Dodaj komentarz