Programiści Valve pracując nad przeportowaniem gry Left4Dead 2 na Linuksa zmodyfikowali ją w celu lepszej współpracy z jądrem systemu i OpenGL, oraz poprawili sterowniki graficzne. Efekt pracy zaskoczył samych jej autorów. Okazało się, że nowa wersja dla Linuksa działa wydajniej niż pierwotna na Windows. Co więcej poprawiona wersja uruchomiona na Windows działa szybciej niż przed rozpoczęciem pracy, choć nie tak szybko jak na Linuksie. Deweloperzy Valve tłumaczą ten ostatni fakt problemami z Direct3D.
Test wydajności przeprowadzono na nowoczesnym sprzęcie: procesorze Intel Core i7, 32GB RAM i karcie graficznej NVIDIA GeForce GTX 680.
Gra działała na Windows 7 64-bit z SP 1 oraz Ubuntu 12.04 32-bit (trwają pracę nad dostosowaniem do 64-bitów).
Pierwotna wersja przed przeróbkami dawała średnio na Windows 270.6 FPS, natomiast nowa wersja na Ubuntu 315 FPS. Wersja przygotowana dla Linuksa w oparciu o OpenGL ponownie uruchomiona na Windows miała wydajność 303.4 FPS.
Programiści Valve zauważyli kilku mikrosekundowe opóźnienie przy renderowaniu grafiki w Direct3D. Jeżeli uda się znaleźć jego przyczynę to być może i ta wersja zwiększy swoją wydajność.
Cała ta sytuacja pokazuje jasno, że Linuks jako platforma do gier może być co najmniej równie dobra jak Windows, a możliwości OpenGL i sterowników kart graficznych nie są rzeczywistą przeszkodą.
Dodaj komentarz