• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
5 dowodów na ułomność mediów społecznościowych w marketingu
Home
Marketing
Social Media

5 dowodów na ułomność mediów społecznościowych w marketingu

osnews Marketing, Social Media, TechBiz 1 comments

W dobie Facebooka wszyscy chcą promować się w portalach społecznościowych. Ale nie powinniśmy ślepo im ufać, gdyż nie są takie skuteczne, jak sugerują ich właściciele.

Tablica facebookowa i inne strony główne portali społecznościowych już dawno przestały być tylko i wyłącznie miejscem do współdzielenia się własnymi spostrzeżeniami, teraz to wielkie, interaktywne platformy reklamowe, w których coraz ciężej znaleźć ciekawe treści. To wciąż świetne miejsce do wypromowania swojej działalności, ale nie powinniśmy pokładać w nich wszystkich środków przeznaczonych na reklamę.

Media społecznościowe są tworem dość młodym, ich realny wpływ na obecność produktu na rynku często nie jest tak duży, jak byśmy tego oczekiwali. Dlatego warto spojrzeć na nie krytycznym okiem i zastanowić się, czy aby przypadkiem nie pokładamy zbyt dużej nadziei w tych platformach

Zasięg organiczny jest bliski zeru

Wystarczy spojrzeć na dwa największe portale społecznościowe, Facebooka i Twittera, aby zrozumieć, jak ciężko będzie dotrzeć do klientów za ich pośrednictwem. Jak podał Moz Blog, przeciętna żywotność tweeta to 18 minut. Według statystyk facebookowych, średni zasięg organiczny postów oscyluje wokół 3%.

Media społecznościowe mogą być dobrym miejscem do reklamy, ale będą tym skuteczniejsze, im więcej wyłożysz pieniędzy na promocję. A nawet jeśli wydasz pieniądze na kampanię reklamową i ściągniesz nowych użytkowników, w momencie, w którym przestaniesz płacić, twój zasięg znów wróci do starego poziomu i realne wzrosty oglądalności nie będą imponujące.

Każdy może kupić użytkowników

Wiele firm posiadających profil na portalu społecznościowym prędzej czy później otrzyma wiadomości w sprawie zakupu fanów czy obserwatorów. Za kilkadziesiąt dolarów można znacząco zwiększyć swój potencjalny zasięg. Problem w tym, że są to martwe dusze, do których twój przekaz i tak nie dotrze. Realne zyski z takiej operacji będą bliskie zeru.

Media społecznościowe to nie sklep

Użytkownicy logują się do tych serwisów nie po to, by odpowiadać na twoje oferty. W większości przypadków szukają tam ciekawych treści, kontaktu z rówieśnikami, współpracownikami czy rodziną. Większość z nich zdaje sobie sprawę, że logując się do portalu sprzedają swoją prywatność, ale w końcu będą mieli dość i pożegnają się z twoją stroną.

Jeśli będziemy publikowali na naszym profilu tylko promocje z naszego sklepu oraz będziemy bez przerwy wklejali ten sam link, łatwo zrazimy do siebie użytkowników i ci po prostu zrezygnują z subskrypcji.

Ty tu jesteś gościem, a nie panem

O tym, jak zdradliwym miejscem jest Facebook, przekonała się pisarka Crystal Paine, która na własnej skórze doświadczyła tego, jak szybko można spaść ze społecznościowego tronu. Bestsellerowa amerykańska autorka wraz z Michaelem Hyattem napisała artykuł “Nie buduj swojego domu mediowego na platformie zależnej”, w którym opisała swoją burzliwą przygodę z serwisem. Paine skutecznie wykorzystywała facebooka jako narzędzie docierania do tysięcy czytelników do czasu, aż Facebook nie zmienił algorytmu wyświetlania postów i zasięg jej wpisów spadł do poziomu 1-3%. Cały trud włożony w wypromowanie swojej pozycji z dnia na dzień okazał się bezużyteczny.

To dowodzi tylko jednego – ci, którzy subskrybują twoje wpisy, są klientami Facebooka, nie twoimi. Nigdy nie wiesz, jaki będzie kolejny krok właścicieli portalu, nie masz pewności, że kolejny algorytm wyświetlania postów nie zniweczy twojego wieloletniego wkładu w rozwój marki.

Maile wciąż skuteczniejsze niż media społecznościowe

Choć skrzynki ze SPAM-em rozrastają się z roku na rok do niebotycznych rozmiarów, dobrze sprofilowana akcja mailingowa wciąż jest skuteczniejsza niż działanie w mediach społecznościowych. Bardziej opłaca się wydać pieniądze na porządny mailing, niż „za darmo” budować zasięg np. na Facebooku. Szacuje się, że 2013 roku 3,6 miliarda osób miało swoje konta mailowe, do 2016 roku liczba ta ma wzrosnąć do 4,3 miliarda. Potencjalnych odbiorców maili mamy więc znacznie więcej, niż użytkowników Facebooka.

Śmieciowe listy z pewnością będą wyrzucane do kosza, ale jeśli uda się wypracować dobry model wymiany informacji, możemy tylko na tym zyskać. W teorii wszystkie maile powinny dojść do adresatów. Oczywiście nie wszyscy je otworzą, ale im więcej osób zobaczy naszą wiadomość, tym większa będzie szansa, że uda nam się pozyskać nowych klientów. W szczególności, jeśli mamy możliwość budowania długotrwałej i nieprzerwanej komunikacji z klientami, informując ich nie tylko o obniżkach naszego produktu, ale także o ciekawych wydarzeniach branżowych, zmianach na rynku etc. Subskrybenci bardziej docenią twój trud w napisaniu interesującego artykułu branżowego, niż kolejną facebookową promocję.

Media społecznościowe są świetnym narzędziem marketingowym, trzeba tylko podchodzić do nich z głową. Nie można oczekiwać, że posiadając 1000 fanów każdy z nich będzie co miesiąc kupował nasz produkt. Profile facebookowe czy twitterowe to świetne miejsce do komunikacji z klientami, wyrażania poglądów i budowania swojego wizerunku. Właściciele tych portali chcą zamienić je w sklepy internetowe, ale warto zadać sobie pytanie, czy nasza oferta nie zginie w natłoku dziesiątek ofert sklepów i promocji, które coraz nachalniej będą próbowały nam coś wcisnąć.

Źródło

Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Facebook i social.com razem zadbają o twoje reklamy
Poprzedni wpis Prawo przeciw wolności słowa w Rosji

Oś czasu

12 Kwi 11:14
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w kwietniu?

22 Mar 11:03
Technologie

Konsola czy komputer – odwieczne pytanie graczy

05 Mar 10:38
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w marcu?

05 Mar 10:25
Technologie

Czy warto kupić smartfon Nokia?

17 Lut 11:48
Technologie

4Developers 2021 w wirtualnej odsłonie!

Technologiczny cytat tygodnia

Wydaliśmy wiele, ale ciągle wiele mamy... I prawdę mówiąc jest to więcej niż potrzebujemy, by prowadzić firmę.

Tim Cook na spotkaniu udziałowców Apple odnosząc się do kwestii zasobów gotówki Apple na poziomie 100 mld USD

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla nokia open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia
  • Home
  • Technologie
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.