Jednym z podstawowych narzędzi do reklamowania witryny jest AdWords od Google. Amazon stworzy system reklamowy, który przełamie monopol firmy z Mountain View.
Wall Street Journal poinformował, że Amazon chce konkurować z Google na rynku reklamowym. Firma planuje udostępnić własną platformę do promowania witryn, która będzie działała zarówno na stronie serwisu, jak i stronach zewnętrznych. Wraz z wypuszczeniem tego narzędzia ma zmniejszyć się liczba reklam od Google wyświetlanych w największym sklepie internetowym.
Według wstępnych ustaleń, już w tym roku rozpoczną się pierwsze testy tej platformy. Choć na razie Amazon nie jest w Polsce zbyt popularny, to gdy firma uruchomi swój oddział w naszym kraju, z pewnością wda się z Google w ostrą walkę o klienta. A jest o co walczyć, gdyż według najnowszych raportów Google na AdWords zarabia rocznie 50 miliardów dolarów.
Dziś większość reklam na stronach Amazonu jest dostarczana przez Google, ta sytuacja na pewno nie jest na rękę Amazonowi. Gdy uda się wprowadzić i wypromować nowe narzędzie, firma będzie mogła dotrzeć do jeszcze większej liczby reklamodawców. Dlaczego klienci mieliby porzucić AdWords na rzecz nowego rozwiązania?
Podobnie jak AdWords, platforma Amazonu będzie bazowała na słowach-kluczach wyszukiwanych przez użytkownika. Jednak w przeciwieństwie do Google, Amazon będzie miał dostęp nie tylko do tego, czego użytkownicy szukają, ale także do tego, co już zakupili za pośrednictwem portalu.Pozwoli to niezwykle precyzyjnie spersonalizować przekaz, a co za tym idzie, zmaksymalizować zyski zarówno właścicielu serwisu, jak i osób zamieszczających na nim swoje reklamy.
Firma na razie nie komentuje, jak wyglądałoby nowe narzędzie, jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o jakichkolwiek szczegółach. Jak donosi TechWorld, Google również odcina się od komentowania tych przecieków.
Warto śledzić poczynania Amazonu na polskim rynku, gdy firma na dobre zadomowi się nad Wisłą, może okazać się, że jest dostawcą jednego z najlepszych narzędzi do promocji biznesu i zwiększania zarobków firmy.