Obecnie stosuje się bardzo wiele sposobów na to, aby przyciągnąć klientów zainteresowanych ofertą. Marketing sięga po różnorodne metody, aby dzięki temu zdobyć zaufanie i zainteresowanie odbiorców. Wszyscy znamy programy lojalnościowe, jednakże dzisiaj także uczestnictwo klientów w takich przedsięwzięciach nieco się różni.
Dlaczego grywalizacja?
Grywalizacja daje przede wszystkim o wiele więcej możliwości i zaangażowanie klientów. To nie tylko program lojalnościowy, ale przede wszystkim dbanie o to, aby klienci zbliżyli się do danej marki i nabrali do niej większego zaufania. Dzisiaj można często znaleźć różnego rodzaju akcje na przykład na Facebooku, w których uczestnicy nie tylko mogą zbierać punkty czy też otrzymywać odznaczenia lub kolejne poziomy. Firmy starają się tak do tego podejść, aby również wciągnąć ich i zaangażować z innej strony. Klienci nie interesują się marką tylko ze względu na profity w postaci na przykład nagród, ale ze względu na to, że osiągają inne korzyści.
Co daje zastosowanie grywalizacji w marketingu?
Grywalizacja w marketingu daje bardzo wiele korzyści. Na pewno najważniejszą jest przede wszystkim zainteresowanie klientów, co w obecnych czasach jest bardzo istotne. Każdy klient interesujący się firmą i jej produktami to wizja przyszłych zysków i przede wszystkim rosnącej popularności marki. Na przykład firmy które oferują klientom produkty przeznaczone do uprawiania sportu oferują im także dostęp do różnorodnych aplikacji. Mierzą one czas przeznaczony na wykonanie treningów czy podobne parametry. Poza tym, że korzystające z aplikacji osoby otrzymują w zamian za to punkty czy zdobywają kolejne poziomy, mogą zazwyczaj dość szybko dzielić się swoimi osiągnięciami, takimi jak ilość wykonanych ćwiczeń ze znajomymi, tak samo przy pomocy samej aplikacji jak też umieszczając wpisy na przykład na portalach społecznościowych. Z czasem wielu z nich korzysta z aplikacji, dlatego że jest ona dla nich korzystna i pozwala zadbać o swoje zdrowie, a nie tylko i wyłącznie, dlatego że mają z tego powodu profity w postaci punktów czy wizji nagród.