Urchin to nowy produkt Google, umożliwiający zainstalowanie silnika a’la Google Analytics na własnym serwerze. Od 1 lutego Urchin zmienił status na publiczną betę i każdy może go przetestować u siebie.
Urchin umożliwia śledzenie prawie wszystkich aktywności użytkowników na stronie WWW, począwszy od tego skąd przyszli, ile czasu spędzają na stronie aż do szczegółowych raportów na temat popularnych ścieżek, jakimi zwykle podążają w serwisie.
Instalacja Urchin ma tą zaletę nad używaniem Google Analytics, że nie powoduje opóźnień w ładowaniu strony (klient nie musi się łączyć dodatkowo z serwerami Google), a także działa również w intranetach, gdzie serwis Analytics może być zablokowany.
Niezbyt miła informacja na koniec. Publiczna beta działa przez 90 dni. Jeśli oprogramowanie nam się spodoba i będziemy chcieli używać go w swoim serwisie, trzeba będzie zapłacić — bagatela — $2995 USD za licencję. Nie, Urchin nie jest na GPL 🙂
Dodaj komentarz