Urchin — prywatne Google Analytics

Urchin to nowy produkt Google, umożliwiający zainstalowanie silnika a’la Google Analytics na własnym serwerze. Od 1 lutego Urchin zmienił status na publiczną betę i każdy może go przetestować u siebie.

Urchin umożliwia śledzenie prawie wszystkich aktywności użytkowników na stronie WWW, począwszy od tego skąd przyszli, ile czasu spędzają na stronie aż do szczegółowych raportów na temat popularnych ścieżek, jakimi zwykle podążają w serwisie.

urchin

Instalacja Urchin ma tą zaletę nad używaniem Google Analytics, że nie powoduje opóźnień w ładowaniu strony (klient nie musi się łączyć dodatkowo z serwerami Google), a także działa również w intranetach, gdzie serwis Analytics może być zablokowany.

Niezbyt miła informacja na koniec. Publiczna beta działa przez 90 dni. Jeśli oprogramowanie nam się spodoba i będziemy chcieli używać go w swoim serwisie, trzeba będzie zapłacić — bagatela — $2995 USD za licencję. Nie, Urchin nie jest na GPL 🙂

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

3 odpowiedzi na „Urchin — prywatne Google Analytics”
  1. Awatar tomek
    tomek

    ciekawe.
    a tak przy okazji – ostatnio na serwisie trochę na temat statystyk się pojawiło. Zastanawiam się ostatnio, dla czego tak mało ludzi dzieli się statystykami odwiedzin swoich stron. Nie chodzi mi o jakieś szczegółowe informacje, ale np. statystyki przeglądarek, systemów operacyjnych, krajów pochodzenia odwiedzających.
    Np. OSNews.pl ostatnio podał informacje o procentowym udziale przeglądarek wśród odwiedzających.
    .
    Takie dane są anonimowe – są to zwyczajne dane statystyczne. Żadnych problemów prawnych z upublicznianiem takich danych nie ma. A jednak zazwyczaj tylko bardzo duże serwisy publikują takie statystyki. Ludzie naukowo badający internet mogliby użyć tych statystyk w swoich badaniach (i pewnie używają, ale im więcej źródeł danych, tym wyniki są bardziej reprezentatywne).
    .
    Jest jeszcze oczywiście kwestia sposobu tworzenia statystyk – żeby dane z różnych serwisów można było sumować, muszą one być przeprowadzane tym samym sposobem (inaczej trzeba by zastosować jakieś skomplikowane sposoby uśredniania). No ale wiele stron korzysta z google analytics, więc problemu nie ma. Poza tym, można by porównywać dane zebrane za pomocą GA z danymi zebranymi innymi sposobami.

  2. Awatar barteq
    barteq

    Jaki nowy produkt?
    Urchin jako program do statystyk ma już kilka dobrych lat..
    To że google go przejęło i poprawiło powoduje że powstała co najwyżej nowa wersja nie nowy produkt…

    Dla niedowiarków zrzuty ekranu poprzedniej wersji – http://www.ibiblio.org/urchin/

    1. Awatar michuk
      michuk

      Nowy produkt Google. Wcześniej rozumiem to był produkt innej firmy. Google to przejęło, zmodyfikowało i zaczyna własnie testować betę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *