System Android Wear od Google jeszcze nie zdążył na dobre zadomowić się na rynku, a niektórzy producenci już teraz rozważają zrezygnowanie z niego na rzecz bardziej przystępnych rozwiązań.
Asus nie popada w samozachwyt po wypuszczeniu na rynek zegarka ZencWatch. Firma poważnie zastanawia się nad wprowadzeniem usprawnień, które pozwoliłyby branży wearable rozwinąć skrzydła. Największym problemem, przed którym obecnie stoi firma, jest konieczność wydłużenia czasu pracy inteligentnych zegarków. By to zrobić, rozważa się nawet zrezygnowanie z systemu od Google.
Chociaż Asus ZenWatch dopiero co trafił do sprzedaży, szef Asusa, Jonney Shin przyznał, że nie jest usatysfakcjonowany tym, co opracowali jego inżynierowie. Podczas spotkania podsumowującego 2014 rok powiedział, że zegarek od początku tworzony był z myślą o tym, by towarzyszyć smartfonowi, ale projekt wymaga jeszcze wielu zmian, by był w pełni funkcjonalny.
Jako urządzenie towarzyszące, inteligentny zegarek powinien cechować się zarówno znacznie prostszym systemem operacyjnym jak i układem centralnym, niż te stosowane obecnie. Jest to niezbędne, jeśli chcemy, by urządzenie działało na jednym ładowaniu nie dwa dni, lecz cały tydzień – powiedział Shih.
Przedstawiciele Asusa twierdzą, że jeśli ZenWatch 2 ma być sprzętem konkurencyjnym na rynku, powinien wzorować się na takich rozwiązaniach, które umożliwią jak najdłuższą pracę urządzenia pomiędzy kolejnymi ładowaniami (vide: Pebble Watch). Pierwszy pod lupę zostanie wzięty wspomniany wcześniej system operacyjny, który zdaniem firmy nie przystaje do wymagań stawianych inteligentnym zegarkom.
Asus prędzej zrezygnuje ze stosowania systemu Android Wear, niż z wypuszczenia kolejnej odsłony ZenWatcha. Branża urządzeń do noszenia dopiero się rozwija, na razie nie ma na rynku lidera, który dyktowałby warunki, dlatego korporacje mają ostatnią szansę na podjęcie strategicznych decyzji i zmian w swoich produktach. Za rok, gdy większość firm technologicznych będzie prowadzić prężne kampanie marketingowe, nie będzie już czasu na eksperymenty.
Jonney Shih chciałby, by kolejny zegarek z logiem Asusa pojawił się w sprzedaży już w trzecim kwartale tego roku. Czasu na wprowadzenie zmian jest więcniewiele: jeśli Shih chce zaprezentować następcę ZenWatcha na targach IFA w Berlinie, za kilka miesięcy firma powinna dysponować w pełni funkcjonalnym prototypem.