• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Dlaczego Twoja szeptanka to skarpetki w sandałach?
Home
Marketing

Dlaczego Twoja szeptanka to skarpetki w sandałach?

osnews Marketing 3 comments

Buzzmarketing to jedna z najmniej „twarzowych” form marketingu. Szeptanki mogą się opłacać, ale przyznajcie sami – zdarza się to rzadko. Tradycyjnie pojmowane, tanie i szybkie nie tylko nie pomogą żadnej firmie, ale jeszcze skutecznie budują negatywny wizerunek. Szeptasz i zastanawiasz się, dlaczego efekt jest odwrotny od zamierzonego? Chętnie podpowiem.

1. Referencje od Pana K.

Tak, strona internetowa to idealne miejsce na umieszczanie referencji. Klienci wchodzący na stronę zawsze zwracają na nie uwagę i nie trzeba specjalnie walczyć o ich wiarygodność. Jeśli jednak opinia to uroczyste fanfary, osoba podpisana jest inicjałami, a firmy coś nie można znaleźć w Twoim portfolio, to cóż… trafiony zatopiony.

2. Hulanka na forach. Myślisz sobie, będzie fajnie, tanio i szybko.

Dajesz ogłoszenie złotówka za opinię. Zgłasza się 15 studentów, którzy z różnym skutkiem walczą o Twoje dobre imię na forach, często nie znając nawet specyfiki Twojej działalności. Tak czy owak, moderator ani forumowicze nie dają się nabrać. Nawet jeśli nie zostałeś jeszcze zbanowany, to i tak Twoich opinii nikt nie bierze na poważnie. Niestety, internet nie jest głupi. I Twoi klienci też nie. A chciałbyś żeby byli?

3. Linkuje gdzie się da.

Słusznie pomyślałeś, że dobrze byłoby zostawić po sobie ślad w jakimś poczytnym, branżowym artykule, który czytają Twoi klienci. Nie musisz go nawet czytać, nie musisz nic – scrollujesz szybciutko na sam dół, wrzucasz samego linka, czasem w przypływie odrobiny weny nawet napiszesz parę słów na cześć autora i…jest! Sukces gwarantowany.

Jak zrobić to dobrze sprawdź w artykule: Zdobywanie linków nie musi być trudne. Zastosuj link bait!

4. Poker face

Chcesz, aby o Twojej marce było głośno, a jednocześnie chowasz głowę w piasek. Najważniejsze fora branżowe, dyskusje ekspertów, blogi i grupy społecznościowe? Gdzie tam. Ciężko Ci się pokazać, ciężko przedstawić swoje zdanie, popisać się wiedzą. I szkoda na to czasu. Przecież w takich miejscach nie ma Twoich klientów, a nie będziesz przecież zdradzał swojego know-how konkurencji. Wrogów trzeba trzymać na dystans.

5. Alleluja!

Responsywna strona internetowa za 70 zł, w tym slider, formularze i dedykowana grafika, rok hostingu i domeny gratis, pozycjonowanie przez 2 lata, świetna obsługa, realizacja w 2 dni. Oczywiście, nikt nie zabroni Ci tak szeptać o swoim produkcie. Tym sposobem swoich odbiorców bardzo łatwo dzielisz na dwie grupy – tych, którzy Ci nie uwierzą i tych, którzy się zawiodą.

6. Recenzent pierwsza klasa

Twój sklep internetowy potrzebuje rekomendacji, które pchną klientów do koszyka?

Niestety nie potrafisz zachęcić kupujących do zostawienia opinii o kupowanym produkcie? Nic prostszego! Napisz je sam. Nie musisz mieć produktu nawet w rękach, nie musiałeś z niego korzystać. Nikt przecież się nie pozna… Artykuł z wyraźną nutą hiperboli, ale jeśli podane przykłady z autopsji, to znaczy, że naprawdę nie masz strategii i krążysz po omacku. Podobne działania, prowadzone przez dłuższy czas, mogą po prostu zrujnować Twoją firmę.

Myśląc o marketingu szeptanym, myśl o uczciwości. Wobec swoich klientów i również wobec siebie. Przyznając, że Twój produkt czy usługa ma jakieś wady zyskujesz na wiarygodności i poprawiasz PR. Nie wybieraj półśrodków, bo na nie Twojej firmy nigdy nie stać. Nie powierzaj opinii o swojej marce przygodnym, śmiesznie opłaconym osobom. Działaj poważnie, a tak będziesz odbierany. Teraz i po latach.

Artykuł powstał przy współpracy z auoterem Bloga SEO – Sylwestrem Jezierskim

  • Tags
  • buzz
  • linki
  • marketing
  • marketing szeptany
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Sonda ExoMars poszuka śladów życia. Polacy mają swój wkład w projekt.
Poprzedni wpis Zaraża smartfon, a potem po cichu kradnie pieniądze z konta

Warto przeczytać

Wizerunek w internecie - jak zbudować silną pozycję firmy? Marketing
10 stycznia 2020

Wizerunek w internecie - jak zbudować silną pozycję firmy?

Rynek pracy w marketingu - jak pozyskać skutecznego marketera? Marketing
26 maja 2019

Rynek pracy w marketingu - jak pozyskać skutecznego marketera?

Copywriter specjalista czy człowiek od wszystkiego? Marketing
26 sierpnia 2017

Copywriter specjalista czy człowiek od wszystkiego?

Oś czasu

22 Mar 11:03
Technologie

Konsola czy komputer – odwieczne pytanie graczy

05 Mar 10:38
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w marcu?

05 Mar 10:25
Technologie

Czy warto kupić smartfon Nokia?

17 Lut 11:48
Technologie

4Developers 2021 w wirtualnej odsłonie!

15 Lut 11:47
Technologie

Jak wypromować własny kanał na Youtubie?

Technologiczny cytat tygodnia

Wydaliśmy wiele, ale ciągle wiele mamy... I prawdę mówiąc jest to więcej niż potrzebujemy, by prowadzić firmę.

Tim Cook na spotkaniu udziałowców Apple odnosząc się do kwestii zasobów gotówki Apple na poziomie 100 mld USD

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy media microsoft mobile mozilla nokia open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia
  • Home
  • Technologie
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.