• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Jak zarabiać na mobile marketingu? 5 najważniejszych narzędzi
Home
Marketing

Jak zarabiać na mobile marketingu? 5 najważniejszych narzędzi

osnews Marketing 0 comments

Liczba użytkowników smartfonów rośnie z roku na rok. Jak mówią dane TNS Global, w 2015 roku, w Polsce, dostęp do smartfonów miało już około 60% Polaków, podczas gdy jeszcze rok wcześniej było to 44%. Ze względu na swój ogromny zasięg, kanał mobile dysponuje sporym potencjałem reklamowym. Pozostaje pytanie, jak umiejętnie go wykorzystać – jakich narzędzi marketingowych użyć, by osiągnąć zysk?

Inteligentne telefony wykorzystujemy niemal wszędzie – nie bez powodu są one nazywane najbardziej osobistymi urządzeniami elektronicznymi. Mamy je ze sobą cały czas – komunikując się, wyszukując informacji, robiąc zakupy, dokonując płatności… Marketing mobilny to coraz powszechniej stosowana przez firmy forma reklamy. Według badania Ipsos Polska, aż 41% firm prowadzących sprzedaż w internecie oraz 51% firm zajmujących się handlem tradycyjnym, odnotowało wzrost wydatków na komunikację mobilną w 2015 r., w stosunku do roku wcześniejszego.

Reklama mobilna w wyszukiwarce

Jak podaje Google, aż połowę wyszukiwań w wyszukiwarce Google stanowią właśnie te wykonywane za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To ważna wiadomość dla reklamodawców – bez wątpienia znaczna część działań marketingowych firmy powinna koncentrować się właśnie na reklamach w wyszukiwarce. Oprócz wyszukiwarki, reklamy mobilne mogą wyświetlać się także w witrynach zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych oraz w niektórych aplikacjach mobilnych, np. YouTube.

Co dość istotne i cenne dla reklamodawców, nowoczesne reklamy mobilne Google’a umożliwiają docieranie z nimi dokładnie do tych odbiorców, którzy ich interesują. Wszystko dzięki możliwości dokładnego określenia grupy docelowej oraz personalizacji przekazu, które bez wątpienia wpływają na skuteczność komunikatu reklamowego. Google pozwala między innymi na kierowanie reklam zgodnie z zainteresowaniami odbiorców, a weryfikuje je na podstawie przeglądanych przez nich stron, aplikacji, kanałów, wyszukiwań w YouTube i innych.

E-mail marketing

Jednym z popularniejszych narzędzi marketingu mobile jest e-mail marketing. Komunikacja e-mailowa pozwala na bardzo bezpośredni kontakt z interesującą nas grupą docelową oraz wysoce spersonalizowany przekaz. Drogą mailową wysyłać można tradycyjne mailingi reklamowe, ale i newslettery czy subskrypcje, które, z jednej strony budują dobrą relację na linii marka-klient, z drugiej zaś mogą sprzyjać działaniom sprzedażowym. Według badań DMA z 2015 roku, średni zwrot z inwestycji w kampanię mailingową to aż 3800%.

 

źródło: emailmarketinggold.com/how-to-increase-email-marketing-roi

źródło: emailmarketinggold.com/how-to-increase-email-marketing-roi

Warto pamiętać, że marketing e-mailowy podlega regulacjom prawnym – żeby możliwe było przesyłanie informacji handlowych, odbiorca maila musi wyrazić na to zgodę. E-mail marketing musi działać w oparciu o trzy najważniejsze ustawy – Ustawę o ochronie danych osobowych, Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawę Prawo telekomunikacyjne.

Skuteczny marketing SMS

Wiadomości SMS to zdecydowanie najpopularniejsze tekstowe komunikaty. Podczas gdy maile zdarza nam się odczytywać (i odpowiadać na nie) z opóźnieniem, tak SMSy odczytujemy na ogół tuż po ich dostarczeniu – zapewne z uwagi na ich krótką, skondensowaną formę. SMS jest wciąż najprostszym, najszybszym i najtańszym komunikatem, a zatem atrakcyjnym marketingowo sposobem przekazu. O tym, jak to działa oraz jakie przynosi korzyści, przeczytasz tutaj – https://promosms.com/.

Działania w zakresie marketingu SMS, podobnie jak w przypadku e-mail marketingu, regulują trzy podstawowe ustawy, czyli wspomniane wcześniej: Ustawa o ochronie danych osobowych, Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawa Prawo telekomunikacyjne. Marketing SMS, podobnie, jak e-mail marketing, wymagał będzie zgody odbiorcy na otrzymywanie komunikatów reklamowych.

Firmy wiedzą jednak, jak sobie z tym poradzić – bardzo często proszą na przykład o wpisanie numeru telefonu przy zakupie lub rejestracji w danym serwisie. Nierzadko użytkownicy nie zauważają też zapisanej drobnym druczkiem zgody na takie działanie.

Źródło: zigg-mobile.com/blog/sms-vs-email

Źródło: zigg-mobile.com/blog/sms-vs-email

Marketing mobilny w aplikacjach

Użytkownicy pobierają aplikacje każdego dnia, choć bywa że ostatecznie z nich nie korzystają – zapominają o nich bądź stwierdzają, że nie przynoszą im większych korzyści. Nie oznacza to jednak, że trend aplikacji mobilnych ustaje. Świadczy o tym choćby fakt stale wysokiej liczby pobrań aplikacji. Przykładowo, Google Play, w 2015 r. odnotowało 200 miliardów takich pobrań, gdzie, dla przykładu, w roku wcześniejszym było to 160 miliardów. Google Play korzystnie wypada także na tle konkurenta – platformy App Store. W minionym roku liczba pobranych ze sklepu Google Play aplikacji była aż o 100% wyższa niż w przypadku App Store.

Marketing mobilny w aplikacjach to zatem wciąż obiecująca metoda dotarcia do użytkowników. Ale czy zawsze? Na pewno wtedy, gdy jest umiejętnie zaimplementowana. Mobile marketing w aplikacjach wykorzystać można na kilka sposobów.

  1. Po pierwsze, aplikacja może być sama w sobie przekazem reklamowym – mimo że jej głównym celem jest np. zapewnienie rozrywki. Dobrym przykładem może być tutaj choćby KIPinTACZ – aplikacja marki Somersby.
  2. Aplikacja może być także zintegrowana z ofertą firmy, a tym samym umożliwiać dokonywanie za jej pośrednictwem zakupów. Aplikacje zakupowe wykorzystuje choćby popularne Zalando czy Allegro.
  3. Jeszcze inny sposób wykorzystania aplikacji do celów marketingowych to zamieszczanie w niej mobilnej reklamy. Najczęściej wykorzystujemy w tym celu aplikacje innych podmiotów. Świetnym przykładem może być choćby YouTube, w którym nie sposób nie zauważyć wyświetlających się reklam.

Beacony, czyli zapowiedź Internetu rzeczy

Beacony to stosunkowo nowe urządzenia wykorzystywane w marketingu mobilnym. Niewielkie nadajniki mają zdolność komunikowania się z naszymi smartfonami – wysyłając komunikaty do aplikacji, mogą aktywizować określone funkcje, wyświetlać nam potrzebne informacje (np. o rabatach cenowych) bądź skierować nas bezpośrednio do sklepu.

Funkcjonalność beaconów dość wyraźnie popularyzuje marka Apple. Użytkownik Iphone’a, który posiada aplikację Apple Store oraz włączony Bluetooth, otrzymuje powiadomienia dotyczące promocji i innych okazji, jakie dostępne w momencie, kiedy odwiedza sklep Apple.

Beacony to jednak nie tylko zachodnia moda – są już bowiem wykorzystywane także w Polsce, na przykład w niektórych wybranych galeriach handlowych. Dotychczas, po beacony jako formę promocji sięgały między innymi marki takie jak Puma, Gino Rossi czy Reserved.

Ze względu na swe niewielkie rozmiary, nowoczesne beacony rozlokować można praktycznie wszędzie – w sklepach, na ulicach, lotniskach i wielu innych miejscach. Obecnie jest to narzędzie, które dopiero raczkuje, jednak bez wątpienia posiada spory potencjał reklamowy.

  • Tags
  • e-marketing
  • marketing mobilny
  • mobile
  • sms
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Sposób na gniazdo mini-jack w iPhone 7 rozwiązany
Poprzedni wpis Powiedziałem synowi: „Rany, chyba wygraliśmy”!

Warto przeczytać

Co to jest trade marketing? Marketing

Co to jest trade marketing?

Czy marketing ma bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży? Marketing

Czy marketing ma bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży?

Jak zdobyć lojalnych klientów e-sklepu? Marketing

Jak zdobyć lojalnych klientów e-sklepu?

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.