Artykuł sponsorowany
Bez znaczenia, czy Wielka Brytania wyjdzie z UE na preferencyjnych warunkach (słowo klucz to uwielbiany przez wszystkich Brexit, który na wyspach rozpala do czerwoności niejednego przedsiębiorcę), czy też nie uda się jej wynegocjować preferencyjnych warunków z Komisją UE – biznes nie lubi próżni i pustki. A taką pustką może być pomijanie Internetu jako źródła reklamy i miejsca do zdobycia kolejnych Klientów.
Dlaczego o tym wspominamy? Ponieważ obecnie nawet małe lokalne sklepy czy manufaktury z UK powinny znajdować się w sieci – z własną wizytówką, stroną internetową i opiniami mogą zyskać nowych Klientów, dotrzeć do grona potencjalnych kupujących z innych rejonów czy po prostu konkurować z innymi firmami z sektora. Nie wspominając o wymogu bycia w sieci, posiadania strony i pozycjonowania SEO dla średnich i dużych firm (krajowych i międzynarodowych) z UK. Zasada jest prosta – chcesz przetrwać w świecie nowoczesnego biznesu? Musisz mieć swoją stronę, która dodatkowo będzie odpowiednio wypozycjonowana w Google. I na tym chcemy skupić się w dzisiejszym artykule.
Projektowanie stron internetowych dla firm z UK
Nie zaczyna się podboju Internetu od pozycjonowania SEO. Aby mieć co promować, trzeba zadbać o własną wizytówkę sieciową. To właśnie firmowa strona – prywatna przestrzeń z własnym internetowym adresem (domeną), która w sposób wygodny i prestiżowy będzie przekazywać wszelkie niezbędne informacje dla Klientów.
Obecne strony to nie tylko proste wizytówki firmowe z danymi do kontaktu – to miejsca, gdzie firmy budują relacje z Klientami poprzez ciekawe wpisy blogowe, pokazują swoje produkty i usługi, przedstawiają certyfikaty, opisują swoje możliwości. Strona musi być schludna, utrzymana w tematyce branży, w jakiej operuje dana firma i co najważniejsze – musi być dopasowana do nowoczesnych standardów przeglądarek i wyszukiwarek internetowych. Obecne strony firmowe powinny posiadać ważny certyfikat SSL oraz obsługiwać urządzenia mobilne (standard RWD). Dlaczego to takie ważne? W przypadku SSL chodzi o bezpieczeństwo, Google zaczęło zwracać uwagę na certyfikaty i szyfrowanie danych użytkowników przeglądających strony. RWD to natomiast dopasowanie wyświetlania strony do urządzeń mobilnych (tablety i smartfony). Wbrew pozorom nie można zamykać się tylko na wersję desktop (wyświetlana na urządzeniach stacjonarnych i laptopach) – jak pokazują statystyki, już prawie 60% użytkowników UK przyznaje się, że chociaż raz dziennie przegla sieć za pomocą telefonu. Oczywiście statystyki mogą różnić się od branży i rodzaju stron, jednak nie zmienia to faktu, że odpowiednio dopasowana do nowoczesnych standardów strona to klucz do sukcesu.
Zostawiając ważne aspekty techniczne typu SSL i RWD – obecne strony powinny być też schludne, proste, wygodne w przeglądaniu i najlepiej z własnym panelem administracyjnym, aby każdy przedsiębiorca mógł we własnym zakresie dodawać wpisy blogowe czy edytować ofertę. Ważne są także standardy UX dotyczące użyteczności – odpowiedni kolor i rodzaj czcionki, wielkość tekstów i nagłówków, optymalizacja treści pod SEO, szybko ładujące się zdjęcia (i sama strona) i wiele więcej.
Współczesne projektowanie stron internetowych stoi przed wieloma wyzwaniami – na szczęście są specjaliści, którzy radzą sobie z tymi wymogami, zapewniając Klientom przygotowane strony internetowe, które gotowe są do pozycjonowania. Nie ma się co obawiać, gdy nie znamy takich zagadnień, jak SSL, RWD czy CSS – wystarczy zatrudnić specjalistów, którzy przygotują kompletną firmową stronę i zadbają zarówno o efekty wizualne i administracyjne.
Pozycjonowanie stron – internetowa szansa dla firm z UK
Gdy już posiadamy własną stronę internetową – czas sprawić, aby zaczęły odwiedzać ją tłumy potencjalnych Klientów, którzy skorzystają z oferty, zamówią produkt, usługę lub po prostu sprawdzą adres firmowy, aby odwiedzić punkt lokalny. W zależności od branży i rodzaju strony, kampania SEO w Google UK może różnić się frazami, optymalizacją i oczywiście czasem, jaki jest potrzebny, aby osiągnąć sukces.
Warto jednak wyjaśnić, czym jest samo pozycjonowanie SEO. To zbiór różnego rodzaju działań on-site (prace na stronie, optymalizacja) i off-site (prace poza stroną, zdobywanie linków, social media, wizytówka w Google), które pozwolą uzyskać najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google dla najistotniejszych dla firmy fraz. To bardzo ważne, gdyż frazy wpisują potencjalni Klienci, którzy szukają usług/produktów. Oczywiście SEO nie może zagwarantować, że każdy Klient, który wejdzie na stronę, skorzysta z oferty firmy – SEO ma za zadanie sprawić, by na stronę weszło jak najwięcej potencjalnych Klientów. Pozycjonowanie stron internetowych jest więc swojego rodzaju reklamą w sieci. Reklamą firmy, której narzędziem jest strona internetowa a przestrzenią reklamową wyniki wyszukiwania Google.
Zatem na co czekamy? Jeżeli mamy stronę – czas, aby jutro pojawiła się na pozycjach TOP 1 na wszystkie frazy, jakie wymyślimy! Niestety, to tak nie działa. Cała trudność polega na tym, że Google nie udostępnia żadnych dyrektyw dotyczących pozycjonowania i promocji stron w sieci. Owszem, istnieją oficjalne oferty typu Google Ads, które są niczym innym, jak płatną reklamą w wyszukiwarce – niestety dla wielu branż czy początkujących firm taka forma reklamy jest po prostu za droga (płatność za każde kliknięcie, stawki ustalane są przez algorytm w oparciu o konkurencyjność – często koszty są zawyżane a sam dobór fraz wymaga dużej wiedzy i umiejętności ustawienia kampanii w panelu).
Pozycjonowanie musi potrwać, musi bazować na odpowiednim researchu fraz, optymalizacji strony (czyli przygotowaniu technicznym i contentowym witryny pod wskazane frazy kluczowe), pisaniu masy dobrej i wartościowej treści, zdobywaniu linków, raportach i wielu innych czynnościach, które w ogólnym rozrachunku pozwolą stronie zyskać ugruntowaną pozycję w Google. Czy to się opłaca? Oczywiście! SEO to ciężka praca, jednak prowadzona uważnie kampania pozwoli na zdobycie wysokich pozycji, ograniczając koszty. Jeżeli wypromujemy stronę, nie musimy martwić się o wejścia czy płatność za każdego użytkownika – strona codziennie będzie generować ruch, który z kolei przełoży się na wzrost sprzedaży produktów i usług.
Tworzenie stron i pozycjonowanie SEO w UK – komu zlecić?
Niewielu jest specjalistów, którzy potrafią odpowiednio stworzyć stronę, zoptymalizować ją pod SEO i zająć się prowadzeniem kampanii pozycjonerskiej. Jeżeli szukasz kompleksowych rozwiązań, jedynym rozsądnym wyborem będzie rozpoczęcie współpracy z SEO Factor London. To firma z UK, która zna tutejszy rynek i nowinki SEO, z wieloletnim doświadczeniem zarówno w tworzeniu stron i ich promowaniu w Google.
Specjaliści z SEO Factor London pomagają w zaprojektowaniu i stworzeniu stron (lub edycji istniejącej witryny), zawsze dbając o to, aby portal był przyjazny dla użytkownika, spełniał współczesne standardy WEB i po prostu dobrze się pozycjonował. Prócz tworzenia stron, SEO Factor oferuje także zajęcie się kampanią SEO i Google Ads. Wybór fraz, dopasowanie linków, sygnały social media i wiele więcej – każdy Klient może liczyć na profesjonalne, indywidualne podejście do projektu.
Zapraszamy do odwiedzenia strony, gdzie SEO Factor London przedstawia pełen zakres usług. Zachęcamy również do odwiedzenia firmowego bloga, na którym można znaleźć wiele ciekawych porad ułatwiających zrozumienie branży SEO i WEB.