Artykuł sponsorowany
Zdarza się spotkać osoby, które celowo nie przygotowują wizytówek. Uważają, że jest to doskonałe narzędzie promocyjne, ponieważ gdy wszyscy na około wymieniają się danymi adresowymi, to można zostać zapamiętanym jako jedyna osoba, która nie miała. Lub może nie był przygotowana. Niezależnie od tego, jaką motywację podamy, to pewne jest to, że jeśli po kilku tygodniach nasz potencjalny kontrahent będzie chciał się z nami skontaktować, wizytówka może być jedyną rzeczą z tak ważnym numerem telefonu czy też mailem.
Od projektu do prezentacji
Projektów i materiałów, z których produkuje się wizytówki jest bardzo dużo. Im bogatsza oferta firm poligraficznych, tym szersze możliwości, by zaistnieć na rynku. Warto eksperymentować z kolorami, fakturami i materiałami, szczególnie jeśli pracujemy w branży kreatywnej. Dobra wizytówka, którą przygotuje https://www.viperprint.pl/, pozwoli się wyróżnić. Nie tylko będzie zachętą do rozmowy, ale również „nie utonie” w stercie podobnych kartoników. Bardzo często zdarza się jednak, że potrzebujemy firmowej, zunifikowanej wizytówki, która będzie miała standardowe wymiary (9×5 cm), białe tło, ciemny nadruk i oprócz logotypu firmy nie będzie miała żadnych ozdobników.
Co musi być?
Pomimo dążenia do wyróżniania się warto pamiętać, że wizytówka musi być czytelna i zawierać tylko najważniejsze informacje adresowe takie jak imię i nazwisko, stanowisko, numer telefonu oraz e-mail czy też strona www. Dodatkowe informacje mogą niepotrzebnie zaśmiecić tę ograniczoną przestrzeń. Warto podczas projektowania spojrzeć na wizytówkę oczami naszego klienta, poprosić o zdanie znajomych, bo przecież inni będą z niej korzystać.
Mam i co dalej?
Wizytówkę warto wręczyć w momencie, gdy widzimy, że nasz rozmówca jest zainteresowanym tym, co robimy lub gdy proponuje nam współpracę. W takich sytuacjach, gdy jesteśmy w relacji równorzędnej, inicjatywa wymiany wizytówek może być po obu stronach. Jeśli mamy do czynienia z pewnego rodzaju podrzędnością, to decyduje stanowisko. Warto podczas spotkania być czujnym, ponieważ równie dobrze możemy rozpocząć rozmowę od wymiany wizytówek, jak i ją zakończyć. Wszystko zależy od tego, na czym nam zależy. Przy samym wręczaniu należy pamiętać, że podajemy kartonik zadrukowaną stroną w kierunku odbiorcy. Nigdy nie zostawiajmy jej na stole. Jeśli sami otrzymamy wizytówkę, należy ją przeczytać, a następnie schować do wizytownika, wewnętrznej kieszeni marynarki lub torebki.