• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Biznesport
Home
Technologie

Biznesport

osnews Technologie 0 comments

Artykuł partnera

Jak wszystkim wiadomo, duży ruch na stronie jest bardzo ważny. Jest jednak coś ważniejszego, twór, który nazywa się „konwersja”. Co to w ogóle takiego? Konwersja jest to pożądana przez nas akcja jaką ma wykonać użytkownik na naszej stornie. Dla sklepów internetowych w większości będzie to sfinalizowanie zamówienia i wciśnięcie przycisku „kupuję”, dla stron biznesowych będzie to wysłanie zapytania ofertowego, dla jeszcze innych będzie to zapisanie się na newsletter. Jak widać jest to bardzo ważne, ponieważ jeśli nasz współczynnik konwersji leży na całej linii to biznes po prostu przestaje zarabiać, zwłaszcza ten w internecie.

Jak temu zaradzić?

Odpowiedź jest jedna ale składa się na nią wiele czynników. Trzeba odpowiednio stworzyć stronę internetową i właściwie ją przetestować. Testy A/B (czyli tzw. split testing) polega na tym, że porównujemy dwie wersje strony internetowej. Dajmy na to prowadzimy sklep internetowy i chcemy sprawdzić co się bardziej podoba naszym klientom, więc chcemy do testów oddać jedną wersję strony z np. przyciskiem „Kupuję” po prawej stronie ekranu oraz taką samą wersję z przyciskiem po lewej stronie i zmienionym kolorem na zielony. Po przeprowadzeniu eksperymentu otrzymamy pewne wyniki z których będziemy musieli wyciągnąć odpowiednie wnioski i wprowadzić w życie pewne zmiany. Niżej wymieniamy kilka elementów, które najczęściej są zmieniane za pomocą testów A/B:

  • zawartość strony – zmiana fontów, rozmieszczenia tekstów, kolorów oraz wielkości,
  • przyciski social media – odpowiednie umiejscowienie zazwyczaj w headerze, bądź na dole strony przesuwający się razem ze stroną
  • nagłówki – kolory i wielkość oraz zmiana fontów na czytelniejsze,
  • grafika – rozmieszczenie, liczba obrazków oraz ich kompozycja
  • logo – może to być kojarzone z re-brandingiem i rzeczywiście tak jest, kiedy marka ma już wyrobioną świadomość u swoich klientów – zatem należy to robić z wielką ostrożnością i rozwagą,
  • nawigowanie na stronie – umieszczenie i wygląd menu, breadcrumby

Od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od planu – dobrego planu. Nie chcemy przecież, żeby nasza ciężka praca jak i cenny czas poszły na marne, a co gorsze stracić klientów po wprowadzeniu nieodpowiednich zmian.

Trzeba odpowiednio zdefiniować target, czyli użytkowników witryny, poznać ich, wiedzieć czego chcą i jaki design lubią. Pomocne tutaj okazać się może narzędzie dla osób, które zajmują się tworzeniem portali internetowych – mowa tutaj o Google Analytics oraz Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools). Google Analytics to bardzo pomocne oraz jedno z podstawowych i darmowych narzędzi dla analityków i specjalistów SEO. Możemy tam dowiedzieć się z jakich urządzeń użytkownicy najczęściej odwiedzają naszą stronę, czyli to czy opłaca się inwestować w responsywną wersję strony, jednak z drugiej strony Google lubi takie strony, które dobrze wyświetlają się na smartfonach – w końcu „Mobile first!”.

Poznaliśmy więc naszych klientów po dogłębnej analizie ruchu na stronie. Kolejnymi przydatnymi narzędziami będą takie, które pokazują nam heatmapy oraz punkty skupienia kursora na stronie – coś na zasadzie badań eyetrackingowych jednak z uwzględnieniem kursora. Nawiasem mówiąc, wielkie sklepy internetowe i aukcyjne w tym jeden z popularnych na polskim rynku z pewnością korzysta z badań eye-tracking na pewnej grupie testowej kilkudziesięciu osób, wszystko to żeby dowiedzieć się na co człowiek zwraca uwagę.

Przychodzi pora na określenie celu – wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie „co dokładnie chcemy osiągnąć?”. Ma to być zapisanie się użytkowników do newslettera? Jeśli tak, to trzeba zaprojektować nowy pop-up. Mamy konwertować przycisk „Kup teraz”? Trzeba odpowiednio go ostylować i umieścić w różnych miejscach i sprawdzić jak to wpłynie na konwersję, bo przecież kto po dodaniu produktów do koszyka chce szukać ukrytego gdzieś na stronie buttona „Kupuję”?

Po tym wszystkim trzeba przygotować jedynie drugą wersję strony i oddać ją do testowania. Obserwować wyniki w Google Analytics, można również spróbować przeankietyzować userów witryny. Reagować szybko i odpowiednio na błędy zgłaszanę do Obsługi klienta.

Testy A/B to przede wszystkim dużo planowania, rozmyślania, analizowania. Jednak jeśli to wszystko mamy już za sobą wystarczy czekać na dane, które będą do nas napływać, jeszcze raz to przeanalizować i jeśli testy przyniosły zadowalające wyniki to wprowadzić zmiany, w przeciwnym wypadku należy spróbować jeszcze raz, ale z inną strategią, bądź zmienić obecną.

  • Tags
  • portale
  • strony-www
  • tworzenie stron
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Jak działa i do czego służy adres IP?
Poprzedni wpis Maszyny do druku cyfrowego etykiet

Warto przeczytać

Jak reklamować i promować usługi logistyczne? Technologie
15 stycznia 2021

Jak reklamować i promować usługi logistyczne?

Marketing internetowy w gastronomii - na co zwracać uwagę Marketing
7 listopada 2020

Marketing internetowy w gastronomii - na co zwracać uwagę

Dobra strona w sieci to jest to! Technologie
4 listopada 2020

Dobra strona w sieci to jest to!

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.